שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום חמישי, 23 באפריל 2020

הפול של ליאור


במסגרת השיעמום בחל"ת אני מסתכלת  המון על מחברות המתכונים שלי  
ולפני חודש גיליתי את המתכון של ליאור 
אני חצי מצריה ובעלי גם ואנחנו אוכלים הרבה פול אבל בסגנון אחר פול מדאמס 

ליאור פרסם בשנת 2012 את המתכון בקבוצת טעימא ושם תמונה מגרה שהריר נזל לי. 
פול זה מסוג המאכלים שאני יכולה לטרוף 2 פיתות




וכך הוא רושם 
משרים ללילה שלם חצי קילו פול יבש (קטניות בשקית)
למחרת שוטפים היטב שמים בסיר ומכסים במים ומביאים לרתיחה
ומבשלים על אש גבוהה בינונית  חצי שעה
לאחר מכן מנמיכים לבינוני ומבשלים עד שעה וחצי
חצי שעה לפני הסוף מוסיפים כוס  עדשים כתומות  שטוף נקי ומסונן 
(למי ששואל ליאור הסביר שהעדשים מוסיף צבע כתום נפלא והתפקיד לרכך את הפול )
מכניסים לתנור 100 מעלות ללילה שלם  
חשוב לבדוק מצב מים כי העדשים שותים את המים ותמיד להוסיף אם חסר מאוד חשוב

לא לטחון ולא לרסק 

ההגשה
-------
לפי ליאור לשים בצלחת עמוקה פול מרוסק , מלח ,שמן זית ,פטרוזיליה  ,לימון ,כמון ,פפריקה חומוס או טחינה וביצה חומה

להכין רוטב פלפל שיפקה לימון
------------------------
לטחון פלפלים שיפקה(החמוץ חריף בקופסת שימורים)  להוסיף מעט מים מעט שום ומלח לימון 


אני כמובן הכנתי לפי המתכון שלו אבל לא ידעתי את המינון הנכון של העדשים ושמתי פחות
היום התקשרתי אליו ומתברר שהוא בשלן מדופלם של אוכל בכלל  ואוכל בולגרי בפרט
וההגשה שלי שונה

אני שמה 2 כפות של מצקות פול חם מערבבת היטב עם מלח , לימון כמון, פפריקה מוסיפה שמן ומערבבת לתערובת אחידה
ואז שמה טחינה או חומוס ומעל את הפול . כמובן ביצה ופטרוזיליה 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג