שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום שני, 20 באפריל 2020

קציצות ערוק של לילי העירקית

לפני 17 שנה גרתי בשנקר בחולון
ולא היה מעלית..בניין כמו רכבת
כשהייתי הולכת לזרוק זבל הייתי יורדת המון מדרגות ואז בקומה ראשונה הייתי מסניפה את הריח הטיגון שהיה יוצא מהדירה של לילי העירקית
אמאלה איזה ריח מגרה
יום אחד דפקתי בדלת ואמרתי לה מה היא מטגנת ואם אפשר את המתכון
לילי הכינה לי פיתה עם חציל ו2 קציצות ערוק עמבה וסלט ואפילו ביצה קשה זה היה ביום שבת
היא אמרה שזו הארוחה של העירקים בשבת

עברו 17 שנה
לפעמים אני מתחפשת לעירקית ומכינה לבני המשפחה ארוחחת בוקר עם חציל, פטרוזיליה, תפוח אדמה, עמבה וסלט
לפעמים לתימניה והגחנון שאני עושה לא נופל מהגחנון של גאולה
כי מה יותר כיף קיבוץ הגלויות הזה

יש עירקים שיגידו שזה לא ערוק כי בערוק לא שמים גזר...
אין בעיה תקראו לזה קציצות ירק
אבל בשבילי זה הערוק שלימדה אותי  העירקית לילי






עם קמח תופח





זה יותר שטוח מקמח רגיל



המתכון
---------
3 תפוחי אדמה גדולים
בצל גדול
גזר 
2 קישואים בינוניים
צרור יפה של פטרוזיליה רק העלים
2 ביצים לארג
3 כפות קמח רגיל או קמח מצה.. אני שמה קמח תופח 
כפית ורבע מלח
1/2 כפית פלפל שחור
חצי כפית גדושה בהרט או כמון 
1/2 כפית פפריקה.אני השתמשתי בפפריקה מתוקה מעושנת של נפטון 


לגרד בפומפיה את כל הירקות
לסחוט ממש לסחוט הכל מהמים
יוצא מלא מיץ
להניח במסננת לחצי שעה שהכל יהיה יבש
להכניס לקערה את הפטרוזיליה הקצוצה,הביצים , התבלינים  והקמח
לחמם שמן בערל סמטימטר וחצי  במחבת
כשחם לשים בעזרת כף .. כף וחצי גדוש מהבלילה
כל הזמן לערבב את הבלילה שלא יהיו מים
לטגן לא לגעת לא להזיז עד ששחום מאוד למטה
להפוך לצד השני
להעביר לנייר סופג


לאכול בפיתה עם חציל, ביצה קשה, עמבה וסלט ופטרוזיליה
או כמוני עם לאבנה בשמן זית ו2 קציצות 










זה התבלין שהשתמשתי של נפטון

..



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג