שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום שישי, 24 במאי 2024

עוגת שמרים עוגת סבתא

לפני כשנתיים נתקלתי בסרטון של שרה

מקבוצת לבשל עם שרה שהכינה בצק שמרים בסגנון שונה.

ולי יש מתכון מעולה ובדרך כלל אינני מחליפה את מתכונים

אך משהו בסרטון קרץ לי.דרך הכנתה הזכיר לי את המאמות של פעם.

והכנתי

ואני מכריזה בזאת שזה הבצק הכי מושלם שנתקלתי לבצק שמרים

בצק פלסטלינה גמיש וכל כך מושלם

והתוצרים וואו

החומרים

1  חבילה של 200 גרם _ מרגרינה או נטורינה אני משתמשת רק בחמאה

1 כוס מים רותחים

2 חלמונים (הצהוב של הביצה)

2 כפות שמרים יבשים

כוס מים מהברז

3/4 כוס סוכר

קילו קמח

כף תמצית וניל

לקרם

נוטלה או השחר

אגוזי מלך


לקרם של הסבתות

_________________

4 כפות גדושות קקאו

מעט קינמון

6 עד 8 כפות סוכר(אני שמה 8)

שמן..

השמן שמוסיפים עד מרקם של משחה.לא לעשות נוזלי

אני טוחנת את הסוכר במטחנה למרקם דם

לא להשתמש באבקת סוכר מהסופר מאחר ויש בתוכו קורנפלור

הסוכר הדק חשוב  ככה לא נרגיש את הסוכר במלית.


ההכנה

קערה ראשונה

להמיס,מרגרינה או נטורינה או חמאה במיקרו עד,שנוזלי

להוסיף מיד כוס מים רותחים

לערבב היטב

לשים את 2 חלמוני הביצה ולערבב היטב לתערובת חלקה


בקערת המיקסר

לשים קמח

שמרים

סוכר

להוסיף כוס מים מהברז

תמצית וניל

את בלילת הביצים חמאה/מרגרינה

להפעיל מיקסר וללוש

הבצק צריך להיות במרקם פלסטלינה רך ונעים

לא דביק


להתפיח שעה

לאחר שעה לחלק לכדורים 

לרדד למרוח קרם

אפשר לפזר אגוזי מלך

לגלגל

לעשות צורת בורג או עיגול מה שנראה לכם

לתת להתפחה שניה חצי שעה

למרוח ביצה

אפשר לפזר שומשום

180 מעלות עד,שמזהיב










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג