שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום שישי, 27 באוקטובר 2017

סלט הכרוב הלבן של הפלאפליות


שנים שאני אוכלת פלאפל ושווארמה
מה לעשות גם אני אוהבת אוכל רחוב...אוכל מהיר..עם כל מה שמשתמע בכך
ותמיד מונח בצלחות, בפלאפליות מלא סלטים
ויש  סלט כרוב רך חמוץ וטעים..סלט מבריק ולבן
מה אתם שמים שם ?הייתי שואלת 
וכולם ענו לי..שמן לימון מלח
אבל ידעתי שהם לא מספרים את האמת...
כי כשאני מכינה עם שמן לימון ומלח לא יוצא לי רך ככה
אז אני נודניקית ולא מרפה, עד שאשיג את התשובה

חקרתי קראתי שאלתי , הגעתי עד הפלאפל בחיפה ובסוף קיבלתי את התשובה
שהפתיע אותי
והייתי בשוק..אין בכלל מיץ לימון בסלט
אההה הסוד הוא התבלין מלח לימון!!! זה מה שהם שמים

למי שסובל מלחץ דם או סוכרת שיוועץ עם הרופא כי אסור מלח לימון

וכמובן עיסוי טוב טוב לכרוב
מלח הלימון מרכך את הכרוב ממש
סלט כרוב לבן מדהים



אז קדימה למתכון

חצי כרוב גדול או אחד קטן חתוך לרצועות דקות

אני חותכת עם סכין

חצי כפית מלח לימון-כן כן זה הסוד

חצי כפית מלח גס -לא מלח רגיל
רבע כפית סוכר

לשים את הכרוב בקערה רחבה

לפזר את 2 סוגי המלח.. מלח לימון ומלח הגס
ואת הסוכר
ולהתחיל לעשות מסאג' טוב לכרוב ממש לעסות אותו היטב 
לתת לו לנוח שעה בטמפרטורת החדר ולא במקרר
לאחר שעה לערבב
לבזוק 3 כפות שמן רגיל( לא זית)
לטעום ולשפר תיבול אם צריך להוסיף עוד מלח אז הפעם מלח רגיל
ולהכניס למקרר


זה המתכון ששנים חיפשתי אותו והוא טעים מאוד


כמה דגשים

-----------
רצוי לא לוותר על המלח לימון הוא עושה את כל הטעם
אם אין מלח לימון-אז מיץ לימון

מי שרוצה לשדרג-רצועות דקות של גזר

אפשר גם פטרוזיליה קצוצה




לכל אלה שאומרים שמלח לימון זה לא בריא

אז לידיעתכם מלח לימון זו חומצץ לימון במצב גבישי
ויש לנו בכל פירות ההדר 
חומצת לימון משמשת כחומר טעם וכחומר משמר במזון ובפרט במשקאות קלים, ונמצא כי היא מעכבת התפתחות של חיידקים גורמי מחלות כדוגמת Vibrio.[1] כתוסף מזון מסומן החומר בקוד E330. חומצת לימון משמשת גם לניקוי אבנית. התבלין המכונה מלח לימון הוא למעשה לא מלח במובנו הכימי, אלא חומצת לימון טהורה במצב גבישי.




6 תגובות:

  1. חומצה היא לא חומץ ובטח לא לימון ויש הבדל גדול ביניהם.
    לא מומלץ להכניס חומצה לגוף.

    השבמחק
    תשובות
    1. תקרא טוב טוב ואז נתווכח מלח לימון זה בריא והוא נמצא בכל מוצר ואפילו בתפוזים אז יש לך בורות בעיניין

      מחק
    2. למי שיש קיבה רגישה עדיף לו לא להתקרב למלח לימון

      מחק
    3. זה את צודקת..אסור ללחץ דם וסוכרת

      מחק
  2. בעסה אין לי בבית, יום ראשון קונה דחוף ומנסה

    השבמחק
  3. לימון זה הפרי בין היעילים ובריאותיים לגוף שלנו. אני כל בוקר סוחט חצי לימון לכוס ושופך מים חמימים מעל. היתה לי בעיה עם כבד שומני ומאז שאני שותה נעלם לי הכבד השומני!!!

    השבמחק

ארכיון הבלוג