שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום רביעי, 9 בינואר 2019

מרק המלוחיה של אלגרה


את אלגרה אני מאוד אוהבת
אלגרה היא חמותי והיא האימא של בעלי המקסים, שהכרתי לפני 13 שנה
אלגרה הכניסה אותי לליבה ואני אותה ויש לנו מערכת יחסים מהממת כמו אימא לבת
והכי זכיתי שאלגרה מצרית בדיוק כמוני
 ואיזה כיף שיש לך חמה מצרית כי אתה אוכל את האוכל שאכלת בילדות והפסקת
לצערי אימי לא לקחה מתכונים מהוריה כך שלאחר מותם הפסקתי לאכול באלילה, דואה ומרק מלוחיה שעושים מעלי המלוכיה 
אין לכם מושג איך התרגשתי לפני 13 שנה שאלגרה החליטה לפנק אותנו והכינה לי שבוע אחרי החתונה מרק מלוחיה
קפצתי עליה בהתרגשות ובלעתי את המרק בשניה
וכך יוצא שמידי פעם אני אוכלת אצלה והיא אף שולחת לי הביתה קופסא
לצערי ילדיי נגעלים מהמרק הזה ובורחים וגם שאר הכלות..הם לא מבינים כמה טעים וענוג המרק הזה 
ורק אני הכלה היחידה ובניה שמתענגים על המרק הזה
אז זה המתכון האסלי של אלגרה ואני חייבת שיהיה בבלוג שלי
כי הבלוג שלי זה ספר זכרונות של מתכונים שאספתי וצברתי במשך חיי

לפעמים אלגרה עושה עם עוף, ולפעמים עם בשר..הכי טעים עם בשר
המרק של אלגרה סמיך ולא דליל כמו הרבה מרקי מלוכיה
יש מאסרים שאוכלים את המלוכיה מעל אורז לבן .אלינו זה לא כך
אוכלים את המרק בשילוב בצל חי 





קילו עלי מלוכיה-ניתן למצוא בשווקים , אלגרה קונה בואדי ניסנאס בחיפה
אפשר למצוא בשוק תמר ביפו, ובשוק הכרמל
את המלוכיה קונים טרי והגידול שלה זה בקיץ ..את המלוכיה מוצאים בקיץ  אז קונים  ומקפיאים

שנתחיל

לפרק עלה עלה לשטוף את העלים היטב מחול ולכלוך ולשטוף כמה פעמים
קוצצים את העלים בעזרת סכין חדה


קילו בשר כתף
בצל אחד גדול
4 עגבניות 
7 שיני שום
כף כוסברה יבשה 
מלח או כף אבקת מרק 
פלפל


לבשל בשר כתף , בצל ו4 עגבניות שלמות במים עד כיסוי
לבשל עד שהבשר מתבשל ורך
להוציא את הבצל והעגבניות מהסיר, ומוסיפה עוד מים בסיר צריך שיהיה גובה חצי סיר
את הבצל והעגבניות אנחנו טוחנים במעבד מזון
אחרי שטחנו לשים בסיר של הבשר ולתת לרתיחה
להוסיף את עלי המלוכיה שקיצצנו לסיר ולבשל כמה דקות

במחבת אחר לשים כף וחצי שמן  
לטגן כוסברה יבשה ו7 שיני שום כתוש
להוסיף לסיר המרק את השום והכוסברה היבשה
לערבב היטב
להוסיף מלח  או אבקת מרק עוף לפי הטעם  ופלפל שחור לפי הטעם 
ולבשל עוד שתי דקות לבדוק טעם ואם חסר מלח להוסיף
זהירות מבישול יתר 







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג