שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום שלישי, 21 באוגוסט 2018

גלילות תמרים ללא אפיה


לפני כ15 שנה היה לי מנוי לעיתון לאישה, והייתי מכורה למדור השבועי "עוגת השבוע" היו שם מתכוני עוגות לא בסגנון קונדיטור אלא עוגות לא מסובכות , עוגות מיוחדות קלות פשוטות וטעימות
ואני הייתי גוזרת ושמה בשקית, הצטברו לי מעל 400 גזרי עיתון
כשהתחתנתי בעלי עשה לי אולטימטום או הגזרים או הוא..ונאלצתי לזרוק מחצית, בכל זאת הם הביאו ג'וקים הביתה
אחד מהגזרים שכן שמרתי היה גלילות תמרים ללא אפיה
אבל במתכון צריך מרגרינה ואני כמעט ולא מכניסה מרגרינה הביתה בגלל שזה שומן מוקשה וכך יצא שהמתכון הזה נגנז במגירה
השבוע קיבלתי להתנסות במרגרינה נטורינה
המרגרינה הזו על בסיס שמן קוקוס או זית , ללא חומרים משמרים, ללא שומן מוקשה
והכנתי את המתכון הטעים הזה
קלי קלות , ללא אפיה וכל כך מושלם לאירוח






החומרים

500 גרם תמרים מעוכים ללא גלענים
200 גרם מרגרינה-אני השתנשתי בנטורינה על בסיס שמן קוקוס
1 ביצה(במתכון רשום ביצה, אבל אפשר לותר )

2 כוסות ביסקויטים "פתי בר" שבורים לחתיכות קטנות

1 כוס אגוזים שבורים(אני ערבבתי אגוזי מלך, פקאן ולוז)
פתיתי קוקוס

נייר אפייה


שמים את התמרים והמרגרינה בסיר קטן ומבשלים על להבה נמוכה תוך בחישה עד שהעיסה אחידה
מניחים להצטנן מעט
מוסיפים ביצה( לא הבנתי למה צריך ביצה במתכון, אולי בגלל איחוד כל המצרכים לתערובת אחידה, אבל המרגרינה והתמרים מתאחדים לעיסה נהדרת)
מוסיפים את הביסקויטים והאגוזים ובוחשים היטב

מניחים את נייר האפיה על משטח עבודה
שופכים פתיתי קוקוס

לחלק את התערובת ל2 חלקים

שמים חלק אחד על נייר השעווה וצרים לגלילה בקוטר 5 ס"מ
עוטפים בנייר את הנייר  וזורים עוד קוקוס למעלה
מקפיאים
כך מכינים את הגלילה השניה

בהגשה פורסים לעיגולים

הגלילות מהירות הכנה ונשמרות לאורך זמן במקפיא
















*נטורינה לאפיה על בסיס שמן קוקוס ונטורינה לאפייה על בסיס שמן זית הנם ממרחים משמנים צמחיים המהווים תחליף בעלי ערך תזונתי מוספים על פני מרגרינה
המוצרים ללא שומן מוקשה וללא חומרים ממשמרים מתאימים למגון רב של מאפים מלוחים ומתוקים
שמרית משווקת לרגל ראש השנה וחגי תשרי את נטורינה

שמן קוקוס נחשב כבריא בזכות התכולה הגבוהה ש חומצות השומן הבינוניות, חומצות אלה מתחמצנות במהירות ויוצרות אנרגיה ואינן נאגרות ברקמת השומן

נטורינה לאפייה על בסיס שמן זית נהנת מסגולותיו הבריאותיות של שמן הזית, בעיקר הריכוז הגבוה של חומצה אוליאית (אומגה 9) 
להשיג ברשתות השיווק ברחבי הארץ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג