שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום שבת, 3 ביוני 2017

עוגה בחושה-בקלי קלות...כל הטיפים והעצות שהעוגה תצא רכה נימוחה גבוהה


תמיד שואלים אותי איך יוצא לך עוגה בחושה טעימה ועסיסית
שגם אחרי יום לא מתייבשת
וגבוהה ..




אז אגלה לכם סוד
אני  לא מפרידה ביצים
כל השנים הפרדתי ביצים...הייתי מקציפה את החלבון לקצף נוקשה
מערבבת את כל החומרים במהירות בינונית
ואף פעם לא יצא לי כמו  שעכשיו
ואז למדתי את הטיפ הזה שהרבה קונדיטורים מיישמים

את הביצים השלמות מקציפים 10 דקות לא פחות עם הסוכר
במהירות גבוהה
לאט לאט הביצים יפכו למרקם מוסי
ואחרי 10 דקות לא תאמינו איזה גובה ומרקם יתקבל



אז הקצפנו
שלב הבא
להוריד את המהירות במיקסר למהירות נמוכה
להחליף את המקצף לגיטרה
אחרי שהחלפנו..
מגיע תור השמן
לאט לאט לשים שמן לא הכל לא בבת אחת

סיימנו עם השמן עכשיו הנוזלים
או חלב/מים ..או מיץ תפוזים או שמנת מתוקה
גם במהירות נמוכה
ולאט לאט

עכשיו מגיע תור הקמח...
ואז קקאו..אם רוצים עוגת שוקולד


ובסוף אבקת אפיה..
חשוב שבסוף יהיה אבקת אפיה
כי אבקת אפיה מתחילה לפעול במגע עם חום

זה הסדר תכינו ככה ואתם תודו לי

רוצים  עוגת שוקולד ציפס
את השוקולד לא שמים בתוך הבלילה
כי מה שיקרה זה שאחרי שתאפו את העוגה
אתם תמצאו את נטיפי השוקולד בתחתית ולא באמצע
אז קבלו טיפ

אחרי ששמתם את הבלילה בתבנית משומנת
תכניסו לאפיה ל10 דקות 170 מעלות
אחרי 10 דקות תוציאו
אל תפחדו אם יגידו לכם אסור להוציא עוגה מהתנור
אסור לפתוח את התנור
אני אומרת לכם שמותר
אחרי 10 דקות תפזרו שוקולד ציפס על העוגה
ותחזירו את העוגה לתנור



 עכשיו למתכון

1 וחצי כוסות קמח תופח
1 ו1/3 כוסות סוכר
3 ביצים
1 כוס חלב
1 כוס שמן
4 כפות קקאו
1 כף נס קפה
שקית אבקת אפיה

זוכרים?

 מקציפים את הביצים השלמות עם הסוכר מהירות גבוהה
מורידים מהירות
שמן
חלב
קמח
קקאו
ובסוף אבקת אפיה
הכל במהירות נמוכה
175 מעלות
40 דקות בערך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג