שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום שישי, 21 בספטמבר 2018

קומפוט-לפתן הפירות הכי מרווה שיש



גדלתי בבית שתמיד היה בו קומפוט,(לפתן) אימא שלי היתה לוקחת את כל הפירות שלא אוכלים, שמה בסיר עם מים וסוכר ומכינה לנו 
תמיד היתה מגישה בסיום ארוחה כבדה או לאחר צום יום הכיפורים
כמה שעות לפני יום הכיפורים תוך כדי שאני עסוקה בהכנת הארוחה המפסקת, צצו לי במגירה, מגוןן פירות שכבר אף אחד לא נוגע, וכאילו לחשו אל תזרקי אותנו
החלטתי להכין קומפוט טעים ומרווה, שיחכה לי לסיום הצום 
מעולם לא הכנתי קומפוט..לנגד עיני חזרתי אחורה בזמן להיותי ילדה שסבא וסבתא ואימא נותנים לה את הקינוח הכל כך טעים הזה 

אין דבר יותר טוב מזה, 10 דקות לפני סיום הצום כבר חשבתי איך אני לוגמת ואוכלת את הפירות
וזה בהחלט היה קליל וטעים ונתן לי זריקת מרץ 









החומרים
---------
8 סוגי פירות חתוכים לקוביות (תפוחים, נקטרינות, אפרסק, אגסים, שזיפים, ענבים


חצי כוס סוכר
כפית תמצית וניל
מקל קינמון-לא חייב אבל נותן ארומה משגעת
מים- בערך 2 ליטר/7 כוסות

המלצה- אבקת ג'לי בזק בטעם  תות

לחמם מים וסוכר בסיר עד שמבעבע
להוסיף את כל הפירות שחתכנו
להרתיח
להנמיך לאש נמוכה להוסיף את מקל הקינמון
לאחר 10 דקות מי שרוצה לשים 3 כפות גדושות אבקת ג'לי בטעם תות זה מסמיך ומשדרג, אבל לא חייב

לבשל כחצי שעה עד שהפירות רכים

לתת להתקרר
לשים במקרר מכוסה למניעת ריחות
הכי טעים לאכול לאחר שעבר לילה













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג