שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום שישי, 17 במרץ 2017

קסם של עוגת שמרים




 קבלו מתכון מדהים לעוגת השמרים שלי שאני לא מחליפה אותו
עוגות שמרים זו החולשה שלי אני יכולה לחסל תבנית שלמה
זו עוגה מיוחדת..שאני מכינה לשבת, לצאת יום כיפור, אוחח כמה אני מפנטזת ביום כיפור שאני אפרוס מהעוגה הזו, ואתענג 
 בעוגה הזו יש גם ממרח שוקולד טעים גם אגוזי מלך וכשלא תגידו שחסר משהו גם חתיכות שוקולד בפנים
שחיתות אמרנו?





החומרים
-------
חצי קילו קמח
כף שמרים יבשים או חצי שימרית


חצי כפית מלח

1 כפית סילאן

70 גרם חמאה או 100 גרם מרגרינה רכה-שאני אומרת רכה לא לעשות אותו נוזלי רק מרקם רך

גרידת לימון מחצי לימון

1 ביצה גודל לארג' או 2 גודל m

שליש כוס סוכר חום..או או אין לכם מושג כמה הסוכר הזה עושה פלאים בבצק, אבל אפשר רגיל

ככוס חלב פושר-מי שרוצה אפשר מים פושרים אבל הטעם לא יהיה אותו הדבר

למלית
------
50 גרם חמאה רכה אפשר מרגרינה  אפשר שמן
2 כפות קקאו
6 כפות סוכר(אפשר להפחית ל4-5)
לערבב את כל חומרי המלית לממרח משחתי

50 גרם שוקולד מריר מגורר גס
חופן אגוזי  מלך קצוצים-לא לוותר מוסיף..אני לצערי לא שמה בגלל הילד שלא אוהב


ההכנה
------
לשים את כל החומרים חוץ מהמלח וגרידת הלימון
ללוש הכל במיקסר או ביד במרץ 5 דקות
לא לשפוך בבת אחת את החלב הפושר אלא בהדרגה


אם חסר נוזלים להוסיף
אחרי 5 דקות לישה במרץ להוסיף מלח וגרידת לימון וללוש עוד 5 דקות
לכסות ולהתפיח שעה



לפזר על משטח העבודה מעט קמח
להוריד אוויר
לחתוך ל2 חלקים
לעשות עיגולים
ולהתפיח שוב אבל הפעם במקרר ל40 דקות עושה יופי לבצק

לאחר שהוצאנו מהמקרר והבצק תפח
לרדד לעלה דק כל כדור בצק
למרוח את המלית 
לפזר שוקולד מגורד
ואת האגוזים
לגלגל לרולדות
להכניס שוב למקרר לרבע שעה


אחרי רבע שעה
להכין תבניות מתאימות
את הרולדה הראשונה לחתוך לאורכה ל2 רצועות
לעשות בורג..
את הרולדה השניה חתכתי לפרוסות

הנחתי על נייר אפיה שהצד כלפי מעלה


למרוח ביצה שטרפנו אותה עם כף מים
להבריש את הרולדות

אפשר ורצוי לפזר שומשום
לאפות בתנור שחומם מראש ל170 מעלות, אצלי זה בערך חצי שעה
אבל לבדוק עד שמזהיב , זהירות לא לשרוף

בנתיים להכין סירופ על הגז
כמות המים שווה לכמות הסוכר
עד שרותח
להבריש בסירופ את העוגות שיצאו מהתנור בעודן חמות
זה שומר על העסיסיות 

לא תפסיקו לאכול מהעוגה הזו

ועכשיו התמונות


































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג