שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום רביעי, 25 במאי 2022

סמבוסק בג'בן (סבמבסק במילוי גבינות הכי טעים שיש)

 את תקווה הכרתי שגרתי בשנת 2003  בחולון

אישה חביבה עם מבטא עירקי כבד שמידי פעם דפקה בדלתי עם צלחת סמבסקים חמים שיצאו מהתנור.

המלית שלה היתה די פשוטה גבינה לבנה מעט בולגרית וצהובה

אבל הם היו ממש טעימים

השבוע מצאתי את המתכון שלה במחברת הדהויה  עם כתמי השמן, הקקאו וכל מה שנזל על הדף.

והחלטתי שאני משדרגת אותם עם מלית מדהימה

הרעיון בא לי שנתקלתי במוצרי גד החדשים בסופר מרקט  ולא טעיתי 

מה אגיד לכם הכל נטרף המלית היתה קסומה עונג בפה

בשיתוף מחלבות גד




 

החומרים לבצק

חצי קילו קמח לבן רגיל

כף שמרים יבשים או שמרית

אחת וחצי כפות סוכר

אחד ורבע   כוסות מים

רבע  כוס שמן זית

כפית וחצי מלח  


שמים בקערת המקסר את כל החומרים למעט המלח

מערבבים הכל דקה עד שנוצר גוש בצק

מוסיפים בשלב זה את המלח וממשיכים לערבל וללוש 7 דקות 

אחרי 7 דקות מכסים ומתפיחים שעה שעה וחצי תלוי בחום החדר


החומרים למלית הגבינה

חצי קופסא ריקוטה פרסקה (אני השתמשתי של מחלבת  גד )

2 כפות גדושות פירורי מוצרלה  מגוררת של מחלבת גד

כף גדושה קוואטרו פורמאג'י של מחלבת גד ( 4 גבינות מגוררות מוצרלה, גאודה, מנצ'גו וגרנה פדנו)

ביצה אחת

מלח לפי הטעם

אפשר להוסיף גם נענע קצוצה מעט משדרג אני לא הוספתי

לערבב היטב את כל התערובת, למלית חלקה






לחלק את הבצק לכדורים קטנים

לשמן את משטח העבודה ומעט את הידיים

כל כדור מרדדים לעיגול בעובי חצי ס"מ

לקרוץ עיגולים הגודל לפי רצונכם

לשים כפית גדושה אפשר יותר מהמלית

אני מוסיפה על המלית עוד קוואטרו פורמאג'י אין לכם מושג איך זה משדרג

לסגור לחצי סהר , לצורת סמבוסק

ככה לעשות עם כל הבצק

לשים בתבנית רחבה על נייר אפייה 

למרוח ביצה טרופה

לזרות שומשום מעל

180 מעלות תנור שחומם מראש

לאפות עד שמזהיב 

אני מבטיחה לכם שהכל מתחסל ברגע אחד 




אפשר לזרות פירורי קוואטרו פורמג'י במקום שומשום


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג