שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום שלישי, 4 בדצמבר 2018

הספינג' של ממה



כולם יעלו תמונות של הספינג' של אימא שלהם ויכתבו אין על הספינג' של אימא שלי
ובהסתכלות למתכון כל המתכונים אותו הדבר
קמח, שמרים, ערק או ברנדי ויש כאלו ששמים ביצים
אבל המתכון של ממה אחר שונה
ממה היתה השכנה שלי בתל כביר אישה מבוגרת מרוקאית, שאירחה את כל ילדיה בחגים ובחינות והיתה מכינה את האוכל הכי טעים..והמתוקים? אין עליהם
ואני נערה בת 14 שרק רוצה ללמוד לבשל ולאפות נכנסתי אליה למטבח  והיא עם המבטא  המרוקאי המצחיק לימדה אותי אבל אצל המרוקאים אין מתכון מסודר ומדוייק..שימי הרבה סוכר..שימי לפי העין..
ואני הייתי רושמת ורושמת ומנסה עד שמגיעה למתכון המושלם
במתכון של ממה אין ביצים ואין ערק יש חומץ כן כן חומץ ואבקת אפיה 
והספינגים שלה רכים ונפוחים והכי טעימים 
אני הכנתי חצי קילו 





אז יאלה למתכון

ק"ג קמח רגיל מנופה
2 כפות שמרים יבשים או שקית שימרית
2 כפות סוכר
1 כף חומץ
1 שקית אבקת אפיה
רבע כוס שמן
3 עד 4 כוסות מים פושרים(לחצי קילו שמתי רק כוס וחצי מים)
כף שטוחה מלח

תחילה נשים את השמרים, המים ואבקת האפיה בקערת המקסר ונחכה 5 דקות לתסיסה
נוסיף את הסוכר
את הקמח, השמן, החומץ  ולבסוף את המלח ולהפעיל מיקסר
הבצק יוצא דביק וזה מצויין
להתפיח שעה עם ניילון מכוסה
לאחר שעה לשמן את  הידיים עם שמן ונתחיל לקרצף טוב טוב את הבצק ממש טפיחות וקירצוף(כמו שחופפים שיער חהה) , כל המרבה הרי זה משובח
לתת לתפיחה חצי שעה נוספת
לאחר חצי שעה  להכין כדורים ולשים בקערה

לשים בסיר או מחבת שמן ולחמם עד שהשמן חם 
כשהשמן חם להרטיב ידיים לקחת את הכדור לפתוח לחור באמצע ולשים בשמן החם, כשמזהיב למטה להפוך לצד השני
לאכול עם דבש או סוכר הרבה סוכר
חג שמח 











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג