שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום רביעי, 22 ביוני 2016

העוגיות של פאניה

את פאניה הכרתי שגרתי בקיבוץ תל יצחק שבשרון
אני בת 24 הייתי ..היא ניצולת שואה בת 80 היתה
היא סיפרה לי על מחנות ההשמדה ,אבל סירבה לספר על משפחתה שניספתה.
אבל אהבה יותר מכל לדחוף לי עוגיות...
תאכלי את רזה מאוד אמרה
היו לה בקופסא עוגיות של פעם...הם היו עשויות ממרגרינה אבל היו טעימות מאוד.
לפעמים המילוי היה שוקולד..לפעמים תמרים...
והמתכון שלה רשום לי במחבת שכבר הצהיבה והתלכלכה עם השנים
אני שידרגתי אותם עם חמאה ועם ממרח טחינה בטעם שוקולד.
לקחתי הימור אבל יצאו נהדרות
אז לזכרה של פאניה 
המתכון רשום בדיוק כמו שהקריאה לי






1 מרגרינה (ניתן להחליף ב200 גרם חמאה)
1 שמנת חמוצה
רבע כוס סוכר
2 וחצי כוסות קמח תופח

למלית
------
שוקולד למריחה
או ריבה וקוקוס
או תמרים ואגוזים
אני השתמשתי בממרח החדש של אחווה -ממרח טחינה בטעם שוקולד

ההכנה
-------
מערבבים את כל חומרי הבצק עד שהבצק יאסף לכדור
אין צורך לשים בקירור..אבל אני כן שמה לחצי שעה
מחלקים את הבצק ל3 חלקים שווים ,על משטח מקומח היטב
כל חלק מרדדים ומורחים מילוי
מגלגלים לגלילה
חורצים חריצים ברולדות לעוגיות בגודל אחיד
חותכים עם הסכין את הרולדות 
שמים  אותם הפוכים על נייר אפיה בתבנית , מסדרים שיראו כמו פרח
אופים בחום 180 מעלות עד שיזהיבו
לאחר האפיה לצנן
לפזר אבקת סוכר













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג