שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום שבת, 27 באפריל 2024

קציצות בקר ותפוחי אדמה לפסח

 לסיר הזה אני קוראת סיר השמחות.

סיר כל כך טעים והקציצות משגעות

על אורז זה מושלם.

לקחתי מתכון של עינב בובליל ושיניתי אותו לטעמי

,המתכון שונה למתכון לפסח והוא כל כך טעים


לקציצות

חצי קילו בשר בקר טחון

כוסברה רבע צרור

פטרוזיליה רבע צרור

בצל מגורד בפומפיה

שום כתוש כפית

כף קמח מצה

מעט שמן


תבלינים לתערובת הקציצות

כורכום

פפריקה

 כמון

ראס אל חנות או תבלין לקציצות

אני שמה מכל אחד חצי כפית.

מלח ופלפל שחור לפי הטעם

אני טוחנת במעבד מזון את הכוסברה והפטרוזיליה שיהיה ממש קצוץ וקטן אפשר בסכין

לערבב הכל ולשים במקרר לחצי שעה לפחות


לרוטב

לטגן  2 בצלים  עד שזה מזהיב

עכשיו שמים תבלינים

כורכום,

כמון,

פפריקה,

 ראס אל חנות 

כל תבלין לפי טעמכם

ומלח ופלפל לפי הטעם

 אני לא שמה הרבה תבלינים דומיננטים

לא אוהבת רוטב שמתובל מדי

אבל אתם יכולים לשים כפית 


לפתוח את התבלינים בשמן כמה דקות זהירות לא לשרוף.

להוסיף כוס מים רגילים.

כשזה רותח להוסיף כף גדושה רסק עגבניות ומעט סוכר לשבור את החמיצות

לערבב היטב .

להוסיף 2 כוסות מים רותחים ולבשל רבע שעה


בנתיים נצור מהבשר הטחון קציצות

אני אוהבת קטנות

ולקמח כל קציצה בקמח מצה  בלבד

לא שמים ביצה..

לטגן את הקציצות במעט שמן משני הצדדים.

להכניס את הקציצות לסיר הרוטב 

ולפזר קוביות תפוחי אדמה.


לבשל בהתחלה חום גבוה שרותח ממש.

להנמיך אש לבינונית

ולבשל חצי שעה בערך, עד שתפוחי האדמה רכים.


רוצים להוסיף כרפס תוסיפו

כוסברה אפשר

אפונה

אצלי פשוט לא אוהבים.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג