שמי כוכי מזרחי, נשואה+3, מגיל קטן קוראת ספרי עצות ותרופות, סגולות ומתכונים..וכך נולד הבלוג הזה

חפש בבלוג זה

סה"כ צפיות בדף

יום ראשון, 9 בדצמבר 2018

ריבת תפוזונים סיניים



לפני כשבועיים קיבלתי מדוד שלי מהקיבוץ  תפוזים סיניים
כל כך התלהבתי מהשקית שעוד שניה קפצתי עליו
וזה החזיר אותי לגיל 18 בגיל הזה הייתי אוספת מתכונים מעיתון ידיעות אחרונות וממעריב
הייתי מעריצה של דניאלה שמי, אודטה דנין והיתה את שרי אנסקי,האימא של מיכל
לשרי היה טור  מדור אוכל במוסף סופשבוע של מעריב, ואני למדתי ממנה המון, היא היתה המורה שלי לענייני בישול ואפיה 
שרי לימדה אותי  להכין את הבוריקיטס חצילים גבינה הכי טעימים ואת כל הריבות שאני מכינה
והיום בזכותה למדתי להכין מרקחות, קונפיטורות מדהימות, אפילו מחבושים
ההסבר שלה היה רהוט, ברור ואי אפשר לטעות..כל מתכון מצליח
את המרקחת הזו אני הכי אוהבת, ואני מכינה אתו רק בחורף









1 ק"ג  תפוזונים סיניים
1 ק"ג סוכר(אני הפחתתי ל800 גרם ויצא מדהים)
חצי כוס מים
מיץ מלימון אחד


בסוף הבישול- לא חובה אבל זה מרים את הריבה ליותר טעימה, להוסיף  2-3 טיפות מי זהאר (תמצית פריחת הדרים)


תחילה אנחנו רוצים להוציא את המרירות של התפוזונים
-----------------------------------------------------------
בעזרת סכין חד, עושים חריץ עמוק לאורך התפוזונים אבל לא לחתוך לשנים רק חריץ ארוך, אנחנו רוצים לשמור על הצורה של התפוזונים
לשים את התפוזונים  בסיר עם מים  ולהביא לרתיחה מהרתיחה עוד 3 דקות ולהסיר מהאש
לסנן...לא לשטוף
להשרות את התפוזונים במים קרים ככה 3 פעמים 
כל פעם לשים מים ולאחר 10 דקות לשפוך את המים, שוב מים 10 דקות ושוב לשפוך. ככה גם בפעם השלישית..בפעולה הזו אנחנו מוציאים את המרירות


אחרי הפעם השלישית אנחנו מסננים את התפוזונים ושמים אותם בסיר עם הסוכר, חצי כוס המים, ומיץ הלימון
לבשל על אש קטנה עד שהסוכר נמס לגמרי, לערבב בעדינות

כשהסוכר נמס לגמרי להגביר להבה לחזקה הכי חזקה לא טורבו, ולהרתיח דקה

לאחר דקה להנמיך את האש כך שיהיה בעבוע חלש
אסור שיהיה בעבוע חזק

לבשל כשעתיים או עד שהתפוזונים מקבלים צבע כתום שקוף כמו סוכריות
יש להזהר לבשל על אש חזקה מדי כי הארומה והצבע יאבדו

בסוף הבישול ממליצה להוסיף 2-3 טיפות של תמצית פריחת הדרים (זהאר) 

מעבירים לצנצנות שעיקרנו אותם והם נקיות וייבשות ולכסות מיד

לאחסן במקום חשוך ויבש










כמה טיפים חשובים בהכנת ריבה

* הסבתות הרוקחות המומחיות טוענות שרק אם מוסיפים לפרי כמות זהה של סוכר, הריבה נשמרת לאורך זמן
אבל ניתן להפחית, ניסיתי והריבה מקרישה וטעימה 

* יש להקפיד להמיס את הסוכר על אש קטנה על סף רתיחה, רק לאחר שגבישי הסוכר נמסים להגביר להבה אחרת, תמצאו גבישי סוכר בתוך הריבה ולזה אנחנו לא רוצים 

* ריבות מבשלים בסיר גדול אחרת הריבה תתרומם בזמן הרתיחה וזה יגלוש

* הוספת מיץ לימון -רצוי להסיף בתחילת הבישול זה מזרז את תהליך הקרישה

*רצוי לאחסן את הריבות בצנצנות קטנות ולא בצנצנת גדולה , אחרת המגע ההמושך עם האויר עלול לגרום לקלקול ולעובש

* יש לעקר צנצנות- יש לקרצף היטב במים חמים וסבון לאחר מכן לשטוף ולהכניס לסיר גדול ועמוק לכסות במים ולהרתיח 5 דקות לייבש ולהפוך על מגבת..

* את הריבה מכניסים לצנצנת כשהיא חמה

* הריבה צריכה למלא את הצנצנת עד לגובה של 7-10 מ"מ משפת המכסה, הכי טוב זה אחרי שהברגנו את המכסנ להפוך את הצנצנת, כי אחרת האויר יקלקל את הריבה

* אחסון הריבות-במקום יבש ואפלולי ארון סגור . למרות שאני מאחסנת במקרר, אומרים שהכי טוב בארון אפל וחשוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג